Fjernhjelp via skjermdeling
Vi kan tilby deg som kunde brukerstøtte og opplæring direkte på ditt eget skrivebord via skjermdeling. Dette gir fleksibilitet, spart reisetid og -kostnader.
I mange tilfeller kan vi gjerne bruke Google Meet, hvor du selv kan velge om hele eller deler av skjermen skal deles, samtidig som vi kan kommunisere direkte via lyd og bilde (videomøte). Dette er for litt enklere møter og presentasjoner, som ikke krever så mye tilgang.
Eller så kan det også skje via et terminalprogram som lar oss koble til din datamaskin eller server, trygt og sikkert via Internett, samtidig som du har full oversikt over vår tilgang og hva vi gjør. Dette er for mer avansert bruk og systemtilgang, hvor vi f.eks. også kan styre muspeker på din skjerm, for å kunne vise hva som skal gjøres hvor.
Programmet du behøver kan kjøres direkte uten installasjon (QuickSupport), men du kan også installere for å ha det lett tilgjengelig til senere bruk. Trykk på knappen lengre ned for å laste ned programmet, deretter er det bare å åpne/kjøre filen.
Når programmet er startet vil det vise ‘Din ID’ og ‘Passord’ som du må opplyse til oss, for at vi skal kunne logge på.
Ta kontakt på forhånd for å avtale tid, du kan da være sikker på at noen er tilgjengelig.
*Vi anbefaler at du laster ned og installer fullversjon som du finner øverst på siden, for å ha den klar til senere ved behov. Men du kan godt også bruke TeamViewer QuickSupport som du finner litt lengre ned på siden, med den kan du kjøre TeamViewer direkte uten installasjon. Du behøver ingen egen lisens for dette.
*TeamViewer er sikret av ende til ende 256-biters AES-kryptering, tofaktorgodkjenning og andre sikkerhetsfunksjoner av bransjekvalitet. De oppgir å være sertifiserte i henhold til SOC2, HIPAA/HITECH, ISO/IEC 27001 og ISO 9001:2015, og lover at de overholder personvernforordningen.
*Med mindre annet er avtalt på forhånd påløper normale priser og betingelser.